مروری بر شاخصهای عملکردی دانشگاههای کشور بیانگر این مسأله است که فاصلهی زیادی تا رسیدن به افقهای چشمانداز بیست ساله نظام وجود دارد. در این عرصه ارزیابی و تبیین شاخصهای عملکردی دانشگاهها میتواند نتایج ثمربخشی را در جهت بهبود کیفیت خدمات دانشگاهها به ارمغان آورد.در این تحقیق توصیفی، پرسشنامهای محتوی 5 عامل اصلی و 145 شاخص تنظیم شد و در اختیار 150 صاحبنظر در امر آموزش عالی کشور قرار گرفت.5 عامل اصلی در این تحقیق اهمیت و اولویت یکسان نداشت. اولویتبندی عوامل اصلی تحقیق در بین پاسخگویان به صورت ذیل است: 1ـ حوزهی مالی اداری، 2ـ حوزهی پژوهشی، 3ـ حوزهی دانشجویی و فرهنگی، 4ـ آموزشی و تحصیلات تکمیلی 5ـ حوزهی عمرانی.در این راستا شاخصهایی مانند سیستم آموزشی دانشگاه، وضعیت دانشجویان دانشآموخته، فعالیتهای زیربنایی از بالاترین اولویت و شخصهایی همچون پوشش دانشجویان در رشتههای مختلف پایینترین اولویت دارد.
تابلی, حمید, پورکیانی, دکتر مسعود. (1387). بررسی و اولویتبندی شاخصهای عملکردی اثربخش در دانشگاهها و مؤسّسات آموزش عالی کشور. تغییرات اجتماعی - فرهنگی, 4(1), -.
MLA
حمید تابلی; دکتر مسعود پورکیانی. "بررسی و اولویتبندی شاخصهای عملکردی اثربخش در دانشگاهها و مؤسّسات آموزش عالی کشور". تغییرات اجتماعی - فرهنگی, 4, 1, 1387, -.
HARVARD
تابلی, حمید, پورکیانی, دکتر مسعود. (1387). 'بررسی و اولویتبندی شاخصهای عملکردی اثربخش در دانشگاهها و مؤسّسات آموزش عالی کشور', تغییرات اجتماعی - فرهنگی, 4(1), pp. -.
VANCOUVER
تابلی, حمید, پورکیانی, دکتر مسعود. بررسی و اولویتبندی شاخصهای عملکردی اثربخش در دانشگاهها و مؤسّسات آموزش عالی کشور. تغییرات اجتماعی - فرهنگی, 1387; 4(1): -.