دکترای جامعه شناسی ،استادیاردانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق، ایران
چکیده
مقاله حاضر به بررسی تأثیرپاسخگویی عمومی بر اعتماد شهروندان تهرانی به عملکرد روابط عمومی قوه قضائیه میپردازد . حجم نمونه 400 نفر از شهروندان بالای 20 سال ساکن مناطق 1 ، 6 ، 9 ، 14، 20 تهران بود که تا سال 1391 حداقل یک بار تجربه مراجعه به قوه قضاییه داشتند که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند . این تحقیق به روش پیمایش و با ابزار پرسشنامه که در قالب مقیاس لیکرت سازماندهی شده ،انجام پذیرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spssاستفاده گردید.
نتایج کلی تحقیق در قالب تجزیه رگرسیونی نشان داد که عمده ترین متغیر های تأثیر گذار بر حسب میزان تأثیر عبارتند از: میزان تکریم شهروندان با وزن بتای (0.27)؛ میزان شفافیت در اطلاع رسانی سازمانهای دولتی با وزن بتای (0.17)؛ میزان انتقادپذیری دولت با وزن بتای (0.19 )، سن با وزن بتای(0.11- )؛ پایگاه اقتصادی اجتماعی با وزن بتای (0.09-) در کل میزان ضریب همبستگی تصحیح شده برابر0.45 می باشد .
هاشم زهی, نوروز, جاه بین, زهرا. (1392). بررسی تأثیر پاسخگویی عمومی بر اعتماد شهروندان به عملکرد روابط عمومی قوه قضائیه (مطالعه موردی، افراد بالای 20 سال شهر تهران ). تغییرات اجتماعی - فرهنگی, 10(2), -.
MLA
نوروز هاشم زهی; زهرا جاه بین. "بررسی تأثیر پاسخگویی عمومی بر اعتماد شهروندان به عملکرد روابط عمومی قوه قضائیه (مطالعه موردی، افراد بالای 20 سال شهر تهران )". تغییرات اجتماعی - فرهنگی, 10, 2, 1392, -.
HARVARD
هاشم زهی, نوروز, جاه بین, زهرا. (1392). 'بررسی تأثیر پاسخگویی عمومی بر اعتماد شهروندان به عملکرد روابط عمومی قوه قضائیه (مطالعه موردی، افراد بالای 20 سال شهر تهران )', تغییرات اجتماعی - فرهنگی, 10(2), pp. -.
VANCOUVER
هاشم زهی, نوروز, جاه بین, زهرا. بررسی تأثیر پاسخگویی عمومی بر اعتماد شهروندان به عملکرد روابط عمومی قوه قضائیه (مطالعه موردی، افراد بالای 20 سال شهر تهران ). تغییرات اجتماعی - فرهنگی, 1392; 10(2): -.