• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی ایران
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 15 (1397)
دوره دوره 14 (1396)
دوره دوره 13 (1395)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 12 (1394)
دوره دوره 11 (1393)
دوره دوره 10 (1392)
دوره دوره 9 (1391)
دوره دوره 7 (1390)
دوره دوره 5 (1388)
دوره دوره 4 (1387)
دوره دوره 3 (1386)
شهابی, سیده سارا, فتحی آذر, اسکندر, جعفری, علی. (1395). نقش نظام آموزشی در مواجهه با آسیب‌های پیش روی دانش‌آموزان در ارتباط با تعامل آن‌ها با فضای مجازی. فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی ایران, 13(4), 19-32.
سیده سارا شهابی; اسکندر فتحی آذر; علی جعفری. "نقش نظام آموزشی در مواجهه با آسیب‌های پیش روی دانش‌آموزان در ارتباط با تعامل آن‌ها با فضای مجازی". فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی ایران, 13, 4, 1395, 19-32.
شهابی, سیده سارا, فتحی آذر, اسکندر, جعفری, علی. (1395). 'نقش نظام آموزشی در مواجهه با آسیب‌های پیش روی دانش‌آموزان در ارتباط با تعامل آن‌ها با فضای مجازی', فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی ایران, 13(4), pp. 19-32.
شهابی, سیده سارا, فتحی آذر, اسکندر, جعفری, علی. نقش نظام آموزشی در مواجهه با آسیب‌های پیش روی دانش‌آموزان در ارتباط با تعامل آن‌ها با فضای مجازی. فصلنامه مطالعات علوم اجتماعی ایران, 1395; 13(4): 19-32.

نقش نظام آموزشی در مواجهه با آسیب‌های پیش روی دانش‌آموزان در ارتباط با تعامل آن‌ها با فضای مجازی

مقاله 2، دوره 13، شماره 4 - شماره پیاپی 51، زمستان 1395، صفحه 19-32  XML اصل مقاله (172.5 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
سیده سارا شهابی ؛ اسکندر فتحی آذر؛ علی جعفری
چکیده
 هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش نظام آموزشی در مواجه با آسیب‌های پیش روی دانش‌آموزان کاربر فضای مجازی است. در این پژوهش از روش تحقیق کیفی و از نوع پدیدارشناسی استفاده شده است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس متوسطه دخترانه و کارشناسان نظام آموزشی شهر اردبیل می‌باشد. بر اساس روش نمونه‌گیری هدفمند، مصاحبه نیمه سازمان‌یافته‌ای با 15 نفر از مدیران مدارس متوسطه و کارشناسان نظام آموزشی در مورد نقش نظام آموزشی در مواجهه با آسیب‌های پیش روی دانش‌آموزان کاربر فضای مجازی صورت گرفته است و برای حصول اطمینان از قابلیت اعتمادپذیری داده‌های پژوهش از روش مطالعه مکرر، مقایسه مستمر داده‌ها، خلاصه‌سازی و دسته‌بندی اطلاعات بدون اینکه داده‌ها آسیبی ببینند استفاده شد. داده‌ها با استفاده از روش پیشنهادی اسمیت تجزیه‌وتحلیل شدند. در رابطه با نقش نظام آموزشی، چهار مؤلّفه‌ی اصلی شامل برنامه‌های آموزشی انجام‌شده، نقش مراقبتی و پیشگیرانه نظام آموزشی، موانع و مشکلات پیش رو و پیشنهاد‌های ارائه‌شده برای اثربخشی مؤثّر برنامه به دست آمد. یافته‌های به‌دست‌آمده از پژوهش نشان می‌دهد که نظام آموزشی در مواجهه با آسیب‌های پیش رو، نقش مدرسه و نظام آموزشی را در حوزه فعالیت‌ها و برنامه‌های مراقبتی و پیشگیرانه، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، تقویت هویت دینی دانش‌آموزان مهم قلمداد می‌کند و در اجرای مؤثّر برنامه‌ها با موانع و مشکلاتی ازجمله همکاری ضعیف خانواده‌ها، محدودیت زمانی و مشکلات مالی، کم‌توجه‌ی به بعد تربیتی دانش‌آموزان در فعالیت‌های فوق‌برنامه مواجهه می‌باشند.
کلیدواژه‌ها
فضای مجازی؛ نظام آموزشی؛ دانش‌آموزان
عنوان مقاله [English]
The Role of the Educational System in the Face of Student Injuriesin Relation to their Interaction with the Cyberspace
نویسندگان [English]
Seyede Sara Shahabi؛ Eskandar Fathi Azar؛ Ali Jafari
چکیده [English]
The main purpose of this research is study of the role of the educational system in the face of injuries ahead of student's user of Cyberspace. In this study, qualitative and phenomenology research method were used. The statistical population includes all female high school principals and educational system experts in Ardabil city. Based on purposeful sampling, a semi-organized interview is performed with 15 high school principals and educational system experts on the role of the educational system in the face of student injuriesand to ensure the reliability of the research data were used repeated study method, continuous comparison of data, summarization and classification of information without damaging the data. Data were analyzed using Smith's proposed method. Regarding the role of the educational system, is provided four main components included educational programs, the role of care and prevention of the educational system, obstacles and problems ahead and the proposals presented for effective program effectiveness. The findings of the research show that educational system in facing future damage,considers important the role of school and educational system in the field of activities and preventive programs, culture building and information, strengthen the religious identity students and in effective implementation of the programs is faced with barriers and problems such as poor cooperation of families, time constraints and financial problems, the lack of enough attention to educational dimensions of students inthe extracurricular activities.
کلیدواژه‌ها [English]
Cyberspace, Educational system, students
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 323
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 553
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.